Webinars: Wat te doen in de tijd van Corona?

Het zijn heftige weken met alle gevolgen van het Coronavirus.
Intussen is wel duidelijk dat de praktijk alleen opengaat voor spoed.

Dat heeft een enorme impact op de omzet, kosten en het personeel. De tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor Werkbehoud (NOW) biedt verlichting maar levert tegelijkertijd ook veel vragen op bij praktijkhouders en praktijkmanagers.


Hoe gaat het met jou, je team en de praktijk?

Op dit moment houden we geregeld webinars en virtuele ‘Benen-op-tafel-sessies’ over de maatregelen die je in de praktijk kunt nemen.
Dit doen we door middel van een video conferentie, waar we intussen al aardig wat ervaring mee hebben!

We hebben de volgende sessies ingelast:

 

Webinar
Inhaalslag Corona achterstand: de voorbereiding

Hoe kun je je nu al voorbereiden op het moment dat de praktijkdeuren weer opengaan? Hoe ga je de opgelopen achterstand inhalen en waar begin je? Op donderdag 9 april geeft Alexander Tolmeijer een webinar van een uur om je op weg te helpen.


Onderwerpen die aan bod komen:

  • Hoe groot is de schade?
  • Wat zijn de mogelijkheden om dit in te halen?
  • Kan de agenda efficiënter?
  • Wat kan ik van mijn team vragen?
  • Tijdelijk extra werken; wat is haalbaar?
  • Hoe kan ik opschalen?
  • Hoe bepaal je de prioriteiten op het moment van starten?

Klik hier voor meer informatie en om je in te schrijven

 

Webinar
Arbeidsrechtelijke impact Corona

We hebben het over:

  • Arbeidsrechtelijke aspecten van de NOW
  • Hoe om te gaan met vakantierechten van werknemer
  • Waar moet een werkgever op letten bij thuiswerk
  • Eenzijdige wijziging arbeidsvoorwaarden

Klik hier voor de eerst volgende mogelijkheid

 

Virtuele ‘BOT-sessie: Wat kun je wél doen in de praktijk tijdens Corona

We hebben het over:

  • Hoe moet je omgaan met de financiën nu?
  • Wat kunnen medewerkers in de praktijk nu nog wel doen?
  • Hoe organiseer je dat en hoe houd je iedereen gemotiveerd?
  • Hoe ga je straks weer aan de slag?

Klik hier voor de eerst volgende mogelijkheid

 

 


Onze vragen aan jou:

  • Doe je mee?
  • Zijn er andere onderwerpen waarover je met ons of ondernemende collegae wilt sparren?

Meld je nu aan om met elkaar te sparren en te leren.

NB: Mocht blijken dat de door jou aangegeven sessie vol is, neem dan contact met ons op voor een alternatieve datum: info@dentiva.nl 

 

Hoe andere mensen deze BOT-sessie hebben ervaren:

‘Heel nuttig’
‘Veel concrete tips, dankjewel!’
‘Super, werkt heel goed, heel nuttig dit!’
‘Strak georganiseerd en erg interessant’
‘Fijn om met collega’s te kunnen sparren’

Schrijf je in via de button of stuur een mail naar info@dentiva.nl met jouw gegevens. Je ontvangt meteen een bevestigingsmail met welke sessies nog plek hebben.

Gespreksleiding

Alexander Tolmeijer (tandarts, jurist en mede-eigenaar van Dentiva) begeleidt het gehele traject. Afhankelijk van de module, worden aanvullend gastdocenten uitgenodigd. Tussen de interactieve sessies door biedt Dentiva (online) support om de voortgang van de cursisten te bewaken en te ondersteunen bij alle vragen en knelpunten.

 

Inclusief

Deelname bedraagt € 45,-. en is inclusief instructies hoe je een virtuele vergadering met je team organiseert. Deelname is vrijgesteld van btw.

Data

We organiseren bijna dagelijks een ‘Benen-op-tafel-sessie’ en gebruiken hiervoor het programma Zoom.
Na inschrijving ontvang je van ons een inlogcode. Je hoeft het programma niet zelf aan te schaffen!
Zoom is eenvoudig in gebruik.

Bekijk hieronder een volledig overzicht van de onderwerpen

  • Hoe gaan we opschalen: patiënt selectie?
  • Extra werken, waar mogelijk ?
  • Hoe vorm te geven?
  • Slimmer en efficiënter werken
  • Communicatie structuur en ritme
  • Team in beweging houden en doelen bereiken
  • Lonen en salarissen
  • ZZP-ers
  • Huur
  • Belastingen

Wees er snel bij en schrijf je in voor het webinar!