Rapport: klantwensen in de tandartspraktijk: NPCF criteria

Home » Gastvrijheid » Rapport: klantwensen in de tandartspraktijk: NPCF criteria

Rapport: klantwensen in de tandartspraktijk: NPCF criteria

Geplaatst op

Wat zijn de klantwensen van de patiënt in de tandartspraktijk?

Goed inspelen op de klantwens van de patiënt is een vast onderdeel van de gastvrijheid. De NPCF deed in 2009 onderzoek naar wat patienten belangrijk vinden aan een tandartspraktijk. De patienten zetten de criteria ook op volgorde van belangrijkheid:  De top van wat patienten belangrijk vinden is:

  1. De tandartsenpraktijk is schoon en hygiënisch.
  2. De tandarts is bekwaam en bevoegd om zijn taken uit te voeren.
  3. Afhankelijk van letsel deskundige acute mondzorg volgens de praktijkrichtlijn spoedgevallen dienst beschikbaar.
  4. Voor mensen met veel last van (pijn)klachten acute mondzorg binnen 24 uur beschikbaar.
  5. Gebruikte instrumenten worden gesteriliseerd of gedesinfecteerd volgens de praktijkrichtlijn infectiepreventie.

Om in de eigen praktijk te kijken naar verbetermogelijkheden, kan een klantreis in de tandartspraktijk een uitkomst zijn.

Download hier het gehele rapport van de NPCF.